Jaké zajímavosti o udržitelnosti se během měsíce května objevily v médiích a na internetu? Jaká témata zarezonovala společností? Přinášíme vám pět článků, kde se dozvíte o plánu udělat z Prahy klimaticky neutrální metropoli, s čím přišel obchodní řetězec Lidl, jak třídit kosmetiku, o plastových cihlách z Británie nebo novém závazku Formule 1.

Hybrid.cz: Praha chce být do roku 2050 klimaticky neutrální metropolí

Rada hlavního města Prahy schválila návrh Klimatického planu, který se má stát vlajkovou lodí pro dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050. Plán bude v příštích deseti letech usilovat o snížení objemu vyprodukovaného CO2 o 45 % oproti roku 2010. Dosáhnout tohoto cíle se má za pomoci 69 konkrétních opatření spadajících do sekcí: udržitelná energetika a budovy, udržitelná mobilita, cirkulární ekonomika a adaptační opatření.

„Aby Praha zůstala dobrým místem pro život všech Pražanů, a zároveň byla atraktivním místem pro business a investory, musíme zlepšit náš přístup k ochraně klimatu a životního prostředí v Praze,“ říká Petr Hlubuček (STAN), náměstek primátora pro oblast životního prostředí.

Zbožíaprodej.cz: Lidl sází na udržitelnost a rozšiřuje sortiment o klimaticky neutrální produkty

Lidl vyslyšel přání svých zákazníků, a proto v rámci své strategie udržitelnosti přichází s tzv. klimaticky neutrálním sortimentem. Mezi tyto produkty patří např. veganské jogurt značky Vemondo, ale i vybrané produkty spotřebního zboží, jako je dětské oblečení nebo kosmetika. U všech těchto produktů bude Lidl kompenzovat jejich uhlíkovou stopu vznikající při výrobě, přepravě a likvidaci obalů.

„Díky tomu, že je produkt klimaticky neutrální, se mohou zákazníci vědomě rozhodnout pro alternativy konvenčních produktů, které jsou šetrnější ke klimatu,“ tvrdí Michal Farník, jednatel Lidl Česká republika pro oblast nákupu.

Packagingherald.cz: Nový web radí jak správně třídit obaly od kosmetiky

Společnost L’Oréal Česká republika ve spolupráci s obalovou společností EKO-KOM, na novém webu www.tridimeprokrasu.cz, radí, jak naložit s obaly od hygienických a kosmetických přípravků. Iniciativa je součástí programu udržitelnosti „L´Oréal pro budoucnost“, jež má naplnit udržitelné závazky společnosti pro rok 2030.

Na webu se dozvíte, jaké obaly není potřeba před vytříděním vyplachovat, a naopak které obaly se recyklovat nedají, a proto patří rovnou do směsného odpadu.

Sustainableplastics.com: Britský strart-up přetváří plastový odpad na cihly

Duo britských podnikatelů startuje sérii workshopů, kde tvoří stavební materiál z plastového odpadu. Workshop se celý odehrává v prostorách staré dodávky, kterou Ben Gibbons a Connor Winter přetvořili v první britskou dílnu na cihly z plastového odpadu. Plasty jsou zde vymyty, rozdrceny a po zahřátí na 250 stupňů vloženy do ocelových forem. Cílem projektu je uspořádat v příštích deseti letech 1000 workshopů, které mají ušetřit 6 miliónů tun CO2 a recyklovat na 800 000 tun plastového odpadu.

Projekt Greenbrick je jedním z 22 000 start-upů, jenž byly za posledních 14 let finančně podpořeny skupinou YTKO, ta usiluje o zvýšení produktivity a vytváření nových pracovních míst na britských ostrovech.

Globalcitizen.com: Formule 1 omezí používání jednorázových plastů

S návratem ikonické Velké ceny Monaka, přišla komunita Formule 1 s příslibem omezit používání jednorázových plastů jakými jsou láhve, příbory nebo plastové tašky. K tomuto slibu se zavázaly jak závodící stáje, tak i oficiální partneři šampionátu. Společně vyhlíží cíl celkového skoncování s jednorázovými plasty do startu šampionátu v roce 2025.

„Zatímco plast se stal celosvětově nepostradatelným materiálem, jednorázové plasty jsou jednou z největších enviromentálních hrozeb současnosti. Fanoušci závodů ať už jsou odkudkoliv se mohou k naší výzvě připojit a také se zavázat k omezení používání jednorázových plastových obalů,“ stojí v oficiální tiskové zprávě Formule 1.