Jak zabránit greenwashingu? Transparentní tvrzení o udržitelnosti produktů i obalů se stává nutností
95 0

Greenwashing aneb klamání spotřebitele o ekologické prospěšnosti produktu nebo celé firmy sílí. Ačkoliv nemusí jít vždy o záměr, ale třeba jen nedostatek informací, je nevyhnutelnou odpovědnosti každé firmy tuto problematiku sledovat a pojmenovávat své výrobky nebo činnosti pravdivě a transparentně. To se týká i plastových obalů. Nástroje k tomu představila Lenka Mynářová na webináři iniciativy No Greenwashing.

5 obalových trendů, které v roce 2022 (ná)sledovat
143 0

021 toho v obalářském průmyslu přinesl mnoho, od návrhu zákazu jednorázových plastů až po nové inovace snad ve všech oblastech. Co čekat letos? Budou hlavními tématy opět udržitelnost, necyklovatelnost, cirkulární ekonomika, nové (bio)materiály? V článku shrnujeme pět obalových trendů, které GreenBiz a Pentawards identifikovali jako ty, které se v roce 2022 vyplatí (ná)sledovat.

Jak funguje zálohování PET lahví? Cílem je recyklace materiálu
262 0

V Česku sílí debata o zálohování nápojových obalů, jako jsou PET lahve a plechovky. Narozdíl od vratných skleněných lahví však nejde o jejich vymývání a znovuplnění, ale o recyklaci plastového nebo hliníkového materiálu a použití recyklátu k výrobě nových lahví. Obaláři a nápojáři volají po zavedení zálohového systému kvůli ekologii i nedostatku materiálu.