Mohou být jednorázové plastové obaly pomocníky v boji proti plýtvání potravinami a tím podporovat udržitelnost? V rakouské rodinné firmě greiner packaging tomu věří a nejen to, dělají vše pro to, aby to byla pravda. Základem je definovat si udržitelnost. Spoustu lidí jako první napadne zákaz brček, igelitových tašek a dalších plastů na jedno použití. Tyto iniciativy
Jak zabránit greenwashingu? Transparentní tvrzení o udržitelnosti produktů i obalů se stává nutností
Greenwashing aneb klamání spotřebitele o ekologické prospěšnosti produktu nebo celé firmy sílí. Ačkoliv nemusí jít vždy o záměr, ale třeba jen nedostatek informací, je nevyhnutelnou odpovědnosti každé firmy tuto problematiku sledovat a pojmenovávat své výrobky nebo činnosti pravdivě a transparentně. To se týká i plastových obalů. Nástroje k tomu představila Lenka Mynářová na webináři iniciativy No Greenwashing.
Udržitelnost řeší také výrobci spotřebního zboží. Jakým výzvám čelí?
si stanovují ambiciózní udržitelné cíle. Nicméně aby se je podařilo naplnit, musí změnit celý hodnotový řetězec. Jaké další výzvy to s sebou přináší? A znamená to pro ně také příležitosti? Na to hledali odpovědi zástupci mezinárodní konzultační společnosti McKinsey & Company.
5 obalových trendů, které v roce 2022 (ná)sledovat
021 toho v obalářském průmyslu přinesl mnoho, od návrhu zákazu jednorázových plastů až po nové inovace snad ve všech oblastech. Co čekat letos? Budou hlavními tématy opět udržitelnost, necyklovatelnost, cirkulární ekonomika, nové (bio)materiály? V článku shrnujeme pět obalových trendů, které GreenBiz a Pentawards identifikovali jako ty, které se v roce 2022 vyplatí (ná)sledovat.